Hogyan ellenőrizhetjük vállalkozásunkban a céges autó magáncélú használatának mértékét a mindennapokban?

Hogyan ellenőrizhetjük vállalkozásunkban  a céges autó magáncélú használatának mértékét a mindennapokban? illusztráció, easyTRACK járműkövetés, nyomkövetés

A céges autó magáncélú használata egyre elterjedtebb a vállalkozások körében. Ez kiskaput nyitott az üzemanyaggal való visszaéléseknek, mely nagy mértékű anyagi kárt okozhat a cégeknek. Ezért az üzemanyag elszámolás tekintetében nagyobb fokú odafigyelés szükséges a gépjárművek üzemben tartója részéről.

Ha dolgozóinknak céges autót biztosítunk elkerülhetetlen, hogy azt magánutakra is használják, mely nem csak anyagi veszteséget jelent vállalkozásunk számára, hanem megnehezíti adminisztrációs feladatainkat is.

Leggyakrabban azzal a problémával találkozunk, hogy a dolgozók céges személygépkocsival szaladnak el a gyerekért, vagy akár egy gyors bevásárlást is elintéznek, ami az üzemben tartónak hónapokon keresztül fel sem tűnik. Azonban számunkra ez nem csak az üzemanyag fogyasztás tekintetében jelent bevételkiesést, hanem hosszú távon figyelembe kell vennünk a gépjárművet fenyegető általános veszélyeket. Ilyen lehet például a sietség, vagy a figyelmetlenség következtében történő balesetekkel, a megemelkedő szervizdíjakkal, vagy a kocsilopással járó költségek. Ezért a növekvő vállalkozásoknak egyre fontosabb a céges autók magáncélú használatának elkülönítése.

Egy átlagos vállalkozás vesztesége számokban (esettanulmány):

Felmérést végeztünk partnereink körében, mely során kiderült, hogy legtöbbjüknél fennáll a fent megjelölt probléma. A vizsgált ügyfeleink átlagosan 5 személygépkocsit tartanak üzemben, melyek felhasználásukat tekintve üzletkötői- és túraautók. 

A mindennapos magáncélú használat miatt ezek a magánutak akár évi 90.000 plusz levezetett km-t jelent az üzemben tartónak. Ha ezt összevetjük az átlag üzemanyagárral könnyen kiszámolhatjuk, hogy évente több mint 1.800.000 Ft veszteséget könyvelhetünk bevételünk rovására. 

Ezt a kiesést kompenzálhatjuk azzal, hogy alkalmazottjainkkal utólagosan kifizettetjük a saját célra megtett utakat, azonban ennek manuálisan történő adminisztrálása időigényes, másodsorban elengedhetetlen a dolgozóinkkal való nagyfokú bizalom jelenléte.

A NAV előírja...

E mellett minden céges autót üzemben tartó vállalkozás számára kötelezővé válik az útnyilvántartás vezetése, mely a NAV felé a költségelszámolás alapja, egyúttal kimutatható vele a céges autó magáncélú használatának mennyisége. Azonban ennek manuális kitöltése rengeteg időt vesz igénybe, ezért a NAV lehetővé teszi, hogy egy külső programon keresztül készítsük el az útnyilvántartást. Ez által nem csak értékes időt takaríthatunk meg, hanem a figyelmetlenségből fakadó hibákat is a töredékére redukálhatjuk - a papír alapú leadással szemben. 

Megoldást jelenthet...

Létezik egy GPS alapú rendszer, mely szabályszerűen kiváltja az útnyilvántartást. E mellett a céges- illetve a magánutak elkülönítésére, vagy akár a sofőrazonosításra is alkalmazhatjuk, így egy menetlevél kimutatással elkülönítve jelennek meg a különböző használati módok: az easyTRACK webfelületén különböző nyomvonalakkal ábrázolva biztosít lehetőséget a menetlevél szelektív kitöltésére.

A rendszer működését tekintve egyszerű, ez által könnyen tanulható és az adminisztrációs feladatokat is minimalizálja. A sofőr feladata, hogy minden útkezdésnél beállítsa az út típusát az easyTRACK rendszerben. Ez történhet RFID kártya hozzáérintésével, vagy pedig kapcsoló működtetésével. Ez által a GPS segítségével különböző (kék és bíbor) színű nyomvonallal jelennek meg a megtett utak, ez által visszakereshető minden esemény. Amennyiben a sofőr elfelejti átkapcsolni a kapcsolót, úgy a rendszerben jelen van, hogy például ebédidőben pontosan milyen címeken jár az autó, így könnyen nyomon követhetők a gépjárművel megtett utak. Amennyiben magánút funkciót választunk, úgy a pontos címek elrejtésére lehetőség van, ugyanakkor  a megtett kilométerek továbbra is kimutathatóak lesznek a rendszerben.

ceges_magan_21.jpg

Ajánlatkérés küldése

Az easyTRACK rendszer beszerelése a személygépkocsiba telepítőpartneren keresztül történik, melyet az országosan kiépített hálózatunknak köszönhetően akár 1 munkanapon belül is rendelkezésre állhat a rendszer. 

A későbbiekben írunk további esettanulmányainkról, melyek tanulságosak lehetnek az alábbi tevékenységeket végző átlátható működésre törekvő vállalkozások számára:

  • taxi- és busz társaságok,
  • autós iskolák, fuvarozók,
  • munkagépek fenntartói,
  • üzletkötők,
  • reptéri transzfer szolgáltatásokat nyújtó cégek,
  • vagy akár biztonságtechnikai cégek.

Az easyTRACK rendszerről és sokoldalú szolgáltatásairól ITT tájékozódhat!

Kérdésével és/vagy megrendelésével kapcsolatban forduljon személyes kapcsolattartójához vagy ügyfélszolgálatunkhoz

Eredményes munkát kívánunk,

T.E.L.L. Rendszerszolgáltatások Kft.

Ajánlatkérés

Miután megkaptuk üzenetét szakértő kollégánk felkeresi Önt és bemutatja az easyTRACK rendszert akár személyesen, vagy telefonon annak érdekében, hogy mihamarabb ellenőrizhesse a munkavégzést, az üzemanyagfogyasztást és pénzt takaríthasson meg vállalkozásának!

Töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapot vagy keressen minket elérhetőségeinken!

Elfelejtett jelszó

Kérem adja meg felhasználónevét és email címét, ezután kollégáink felveszik önnel a kapcsolatot.
Az ingyenes próbához nincs más dolga, mint megadni cégük nevét és email címét! Ezután átirányítjuk a teszt felületre.