E-útdíj büntetések

Az elmúlt hetekben országos szinten megnövekedett az E-útdíj rendszer (HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer) jogosulatlan használata miatt kiszabott bírságok száma.

Kérjük feltétlenül és figyelmesen olvassa el a teljes cikkünket, mivel akár egy apró figyelmetlenség nyomán is tömeges bírságolás és hatalmas, akár több millió forintos bírság is kiszabásra kerülhet!

Annak érdekében, hogy elkerülje az E-útdíjjal kapcsolatos büntetéseket, összegyűjtöttük azokat az eszközöket, amelyeket a TELL Rendszerszolgáltatások Kft. biztosít az ügyfelei számára a biztonságos útdíjbevalláshoz. Illetve levelünk második felében néhány hasznos tanáccsal próbálunk segíteni, amivel tovább csökkenthetik az esetleges bírságolások kockázatát.

Fontos kiemelni, hogy az OBU készülékek folyamatos üzemképességének biztosítása, ennek érdekében az eszköz működésének rendszeres ellenőrzése az Előfizető kötelezettsége a 209/2013 (VI.18.) Korm. rendelet 26. § (2) bekezdése alapján. Felhívjuk tehát az Ügyfeleink figyelmét, hogy az útdíjköteles útszakaszok használata során az úthasználó köteles gondoskodni arról, hogy a fedélzeti eszköz (OBU) folyamatosan üzemképes legyen.

Az általunk forgalmazott easyTRACK készülék teljes körűen alkalmas a hazai e-útdíj fizetéshez szükséges adatszolgáltatásra vonatkozó követelmények teljesítésére. Ez által időt takarít meg és kényelmesen tehet eleget útdíj-fizetési kötelezettségének. Az útdíjas járművei vonatkozásában a szolgáltatói felületen folyamatosan ellenőrizheti járművei státuszát.

Útdíjas járművek állapotának ellenőrzése

Az útdíjas járművek állapotablakának megnyitásához kattintson a HU-GO ikonra: Ez a funkció csak akkor áll rendelkezésre, ha a fiók tartalmaz az elektronikus útdíjrendszerbe regisztrált járművet amely rendelkezik easyTRACK OBU azonosítóval.

OBU Monitor - Ellenőrizze fedélzeti egységeit telefonján

Az OBU Monitor alkalmazás célja az, hogy segítséget nyújtson Önnek az easyTRACK OBU egységek üzemállapotának és működésének egyszerű ellenőrzéséhez, annak érdekében, hogy elkerülje a jogosulatlan úthasználat címén kiszabott büntetéseket.

A szoftver segítséget nyújt Önnek az OBU egységek tényleges hibájának az üzemszerű állapotától való megkülönböztetésében olyan helyzetekben amikor a Call Centernek ennek megállapításához - az üzemeltetési körülmények ismeretének hiánya miatt - nincs elegendő információja. Ilyen esetekben a Call Centernek értesítési kötelezettsége sem áll fenn!

Az easyTRACK OBU monitor alkalmazás azon easyTRACK típusú nyomkövető fedélzeti egységek üzemállapotának ellenőrzésére használható, amelyek a HU-GO elektronikus útdíj rendszerbe regisztrált gépjárművekben üzemelnek. Az alkalmazás használatához szükséges, hogy Ön rendelkezzen aktív easyTRACK típusú fedélzeti egységgel (OBU), HU-GO regisztrációval, valamint felhasználói fiókkal. Az easyTRACK OBU monitor kizárólag Android operációs rendszerrel rendelkező okostelefonokon használható (Android 2.3.3 vagy újabb verzió szükséges).

OBU-Monitor Telepítése:

Az OBU monitor (szoftver) telepítését elvégezheti erre a linkre kattintva (amennyiben Ön Gmail fiókkal rendelkezik) vagy a telefonjáról a Play Áruház alkalmazás elindításával az alábbi pontok szerint:

  • Indítsa el a Play Áruház alkalmazást.
  • Válassza ki az "Alkalmazások" kategóriát és a keresés mezőbe írja be a következőt:easytrack
  • Válassza ki a listából az easyTRACK OBU Monitor alkalmazást.
  • Válassza a TELEPÍTÉS gombot.
  • Az alkalmazásengedélyek elfogadásához válassza az ELFOGADOM gombot

Az alkalmazást indítsa el a MEGNYITÁS gombbal vagy a főképernyőn (7. képen) található easyTRACK OBU Monitor alkalmazásikonnal.

Első indításkor az OBU Monitor szoftver egy bemutatóval indul, amely végigvezeti Önt a program működésén. A bemutató bármikor újraindítható a súgóból, a „Bemutató megtekintése" link kiválasztásával. A szoftver helyes használatának és a szoftver által nyújtott információk megfelelő értelmezésének érdekében figyelmesen olvassa végig a használati útmutatót! Call Center értesítési kötelezettsége A TELL Rendszerszolgáltatások Kft. a bevallási közreműködői tevékenységével kapcsolatos (így különösen az úthasználati jogosultság igénylésével, az easyTRACK eszköz működésével kapcsolatos) panaszok kezelésére külön Call Centert tart fenn, melynek elérhetőségei:

Telefon: +36-30/294-00-00, +36-1/883-8851

Email: ugyfelszolgalat@eutdijfizetes.hu

Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink a Call Center elérhetőségét telefonjukban mentsék el, az onnan érkező hívásokat mindenképpen fogadják, ha nem tudták fogadni, hívják azt vissza, továbbá az SMS és email értesítéseket olvassák el, hiszen ezeken a csatornákon keresztül tudjuk Önök felé jelezni, hogy Eszköz hibát észleltünk és beavatkozás szükséges az Önök részéről.

Fontos tisztázni, hogy az ÁSZF 16.6.2.-es pontja alapján a Szolgáltató az Eszköz hibájáról, illetve az Eszköz hiba elhárultáról az észleléstől számított 10 percen belül értesíti az Értesítendő személyt. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatót csak és kizárólag abban az esetben terheli az értesítési kötelezettség, amennyiben az Eszköz és a rendszer sajátosságaiból fakadóan a hibát kétséget kizáróan vagy nagy valószínűséggel meg tudja állapítani. Előfizető tudomásul veszi, hogy amennyiben az Eszköz hibáját észleli vagy a Szolgáltató az Eszköz hibájáról értesíti, a hiba észlelését vagy a hibára vonatkozó értesítését követően az Úthasználati jogosultság viszonylati jegy vásárlásával történő megszerzése az Előfizető kötelessége és felelőssége.Előfizető tudomásul veszi, hogy a viszonylati jegy vásárlásának elmaradása Jogosulatlan Úthasználatot és esetleges bírságolást eredményez. Az értesítés módja e-mail, SMS és telefon. Az értesítés tartalma: a probléma észlelésének időpontja, rövid leírása és az érintett jármű rendszáma.

A Szolgáltató az Eszköz hibájának elhárításáról szintén értesítést küld. Az értesítés módja e-mail, SMS és telefon. Az értesítés tartalma: a probléma elhárulásának ténye, időpontja, rövid leírása és az érintett jármű rendszáma. Az értesítés hiányából eredő Bírságért vagy más jogkövetkezményért az Ügyfél felel.

HU-GO bírság riasztás funkció

Ezúton tájékoztatjuk továbbá Ügyfeleinket, hogy 2015. július 15-étől a HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer újabb szolgáltatással bővült, mivel bevezetésre került a bírság riasztás funkció.

Az e-mail üzenetben történő értesítés felhívja a figyelmet az ellenőrzési rendszer által érzékelt téves felhasználói beállításokra, így azok ellenőrzésével és kijavításával, ill. szükség esetén egyenlegfeltöltéssel elkerülhetők a sorozatos bírságok.

A bírság riasztás funkciót a HU-GO rendszerben regisztrált felhasználók vehetik igénybe, függetlenül attól, hogy viszonylati jegy megváltásával vagy fedélzeti eszköz igénybevételével tesznek eleget útdíjfizetési kötelezettségüknek. A bírság riasztás funkció alapbeállításként inaktív. Ezt a funkciót igény esetén a regisztrált felhasználóknak aktiválni kell saját HU-GO felületükön keresztül.

Ellenőrzés

Érdemes ezzel együtt újra átismételni azokat a fontos tudnivalókat, melyekre odafigyelve könnyen elkerülhetők a több százezer forintos e-útdíjas bírságok. Ellenőrizze tehát a következőket:

  • HU-GO rendszerben megadott adatok helyessége (rendszám, felségjelzés, tengelyszám, környezetvédelmi besorolás)
  • Fedélzeti eszköz működőképessége (szolgáltatói felület, OBU Monitor)
  • Továbbá, hogy fel legyen töltve az e-útdíj egyenleg az utazáshoz szükséges összeggel
  • Javasoljuk kapcsolja be a HU-GO bírság riasztási funkcióját

Kérdésével forduljon személyes kapcsolattartójához, vagy ügyfélszolgálatunkhoz.

Ajánlatkérés

Miután megkaptuk üzenetét szakértő kollégánk felkeresi Önt és bemutatja az easyTRACK rendszert akár személyesen, vagy telefonon annak érdekében, hogy mihamarabb ellenőrizhesse a munkavégzést, az üzemanyagfogyasztást és pénzt takaríthasson meg vállalkozásának!

Töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapot vagy keressen minket elérhetőségeinken!

Elfelejtett jelszó

Kérem adja meg felhasználónevét és email címét, ezután kollégáink felveszik önnel a kapcsolatot.
Az ingyenes próbához nincs más dolga, mint megadni cégük nevét és email címét! Ezután átirányítjuk a teszt felületre.